A nerdy sweet life

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Rianna - 12 januari 2011 22:07

Sugen på kel djur?


På grund av tidsbrist måste jag omplacera mina kära dammråttor.


Kan hämtas GRATIS och du får själv fånga dom.


De är stillsamma & lugna och orsakar inte så mycket bråk.


De ligger mest i hörnen och är väldigt förtjusta i golvvärme.


De är alla grå, i olika nyanser.


De är könsmogna, översexuella och har en tendens att föröka sig i rasande fart!


Denna annons är skriven av en viss Peppar! www.pepparslya.blogspot.com Prata med henne om vidare info!

 

 

  

Peppar är med i maffian och keldjuret efter hennes dammråttor var en hamburgare...

 

  

Men den var tyvärr så aptitretande att hon åt upp den...

 

R.I.P Herr Hamburgare!   

Av Rianna - 12 januari 2011 21:36

Kollade på Sveriges Mästerkock idag och måste verkligen säga... Det är ett väldigt lovande program!


Per Moberg, Leif Mannerström och Markus Aujalay som jury, kan det bli bättre? Och en massa lovande mästerkockar som granskas, kritiseras och sedan blir antingen hemskickade eller så kommer de med.


Gillar Per Moberg i detta program, han går fram och är dödsseriös, sedan går han och sätter sig när han provsmakat, och antingen så ler han för att han är så nöjd, eller så grimaserar han som en ledsen hund med böjt huvud om han inte alls är nöjd. Han är färgglad, den där karln!


Och sedan Leif och Markus ska vi inte glömma bort. Leif log inte en enda gång, men han blev ändå överlycklig över tjejen som gjorde torsk med lite annat på. Han ba: "Det är färdigt grabbar, ni behöver inte komma fram!" och så slänger han skeden i vasken, som om det smakade skit. Hon blev ju helt förskräckt, men sedan när Per och Markus gick fram för att smaka, så sa han: "Är det här inte det godaste vi smakast hittills i tävlingen?!"  Egentligen var det ju alltså jättegott! Hon var glasklar med en gång! Grattis till dig, tjejen!


Markus gillar jag också, han är rätt spontan, precis som Per, och jag gillar spontana och roliga kockar. Per har ju humor som jag vet inte vad! Markus tar in många intryck och influenser, det är väldigt kul att det finns sådana kockar i Sverige!


Ja, detta är ett program jag defenitivt kommer att följa!

 

Moi moi!


Av Rianna - 12 januari 2011 13:06

Jag kollade på en film som heter "Taken" i förrgår!

 

Den var så jäkla bra gjord att jag mådde illa när den var slut. Den gav mig en rejäl adrenalin-kick, den var äcklig, spännande, lättförståelig, den gjorde mig arg, illamående, rädd och emot slutet överlycklig. Titta på den du också!

    


Den föredetta CIA-agenten Bryan får sig en smärre chock då han ringer sin 17-årige dotter Kim som är på semester i Paris tillsammans med väninnan Amanda. Medan far och dotter talar bryter sig plötsligt två iskalla människorhandlade in i flickornas lägenhet och kidnappar dem båda. De albanska gangstrarna får dock mer motstånd än vad de räknat med. Bryan är inte en man att leka med och han sätter in helasin arsenal av effektiva och dödliga knep i kampen om att finna Kim & Amanda och straffa deras kidnappare. Han har dock bara fyra dygn på sig att hitta flickorna innan de blir sålda till prostitution i ett främmande land och försvinner för alltid. En kapplöpning mot tiden har börjat...

 

Här är trailern!


Jag tyckte filmen var hemsk och en riktig adrenalinkick, den var superbra gjord, verkligen superbra. Den lama beskrivningen av filmen som jag skrev ovanför trailern är inte rättvis mot hur filmen egentligen är. Jag blev både arg och illamående, och ville bara slå ihjäl varenda bad guy som fanns med i filmen.

Jag rekommenderar att ni har stark mage om ni ska kolla på Taken, för att det finns många känsliga scener i den. Jag kunde knappt sova efteråt på grund av mitt snurrande huvud och äcklade mage. Men om ni klarar av den, kommer ni inte bli besvikna. Den är riktigt bra och skådespelarna är väldigt sanningsenliga.

Men det värsta med filmen är att det som händer Kims väninna Amanda, även händer i verkligheten...

Har ni nåt filmtips till mig att dela med er av?

Av Rianna - 12 januari 2011 08:52

Dag 9!

 

Dag 9: Min tro!

Jag har inte direkt nån speciell tro. Jag vill konvertera ordentligt till buddhism för att det är den enda vettiga religionen och för att jag tror på nirvana och återfödelse.

 

Jag är än så länge med i svenska kyrkan och konfirmerade mig förra sommaren. Men det var mest för att det var kul att gå konfirmations-gruppen. Jag tänker nog gå ur svenska kyrkan, för att kunna bli buddhist.

 

Annars tror jag på universum och dess mysterier. Jag tror även på magi och på spöken, haha!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards