A nerdy sweet life

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Rianna - 11 januari 2011 19:15

Här kommer jag med veckans checklista! Vad måste tas itu med nudå?


I skolan:

 Gå på alla viktiga föreläsningar (vill säga två, en gick jag på idag)

 Förbereda mig ordentligt inför utvecklingssamtalet

 Hitta min loggbok, måste ju förtusan ha den! (MYCKET VIKTIGT!)

 

Hemma:

Kämpa på med Allevó-kuren (kom ihåg: på lajvet måste du äta riktig mat)

 Hämta upp Peppar vid stationen på fredag för hon ska sova över hos mig då

 Packa inför lajvet: mat, dryck, bestick och skål, ombyte, underlag & sovsäck

 Fixa 50 kr för säng ifall det finns nån sådan kvar i övernattningshuset

 Öva på din roll inför lajvet och även på alla rykten, skvaller och intriger

 Ta många bilder på alla evenemang du ska på denna vecka


På lajvet:

 Ha kul!

 Ta många foton före och efter lajvet

 Lev in i din roll


Moi moi!

Av Rianna - 11 januari 2011 16:48

DAG 8!


DAG 8: Ett ögonblick som förändrade allt!

 

Om jag ska säga ett ögonblick så blev det när Johan frågade chans på mig. Då vändes hela världen upp och ned, på bara några sekunder. Jag kände mig plötsligt nöjdare med mig själv, kunde bjuda på mig själv lite mer, jag vågar låta folk ta kort på mig även om jag gör en ful min, känner mig vackrare och stoltare över att vara mig. Jag kan älska mer, jag vågar välja att öppna upp mitt hjärta för fler än bara några få.

 

Jag vågar ta för mig mer, ta mera plats. Vågar sjunga inför en

massa människor, flera gånger dessutom. Och det blir nog fler! Jag vågar skita i vad folk tycker och tänker om mig, och att stå upp för mig själv och andra. Jag vågar mer och kan älska ännu mer!

 

Johan har förändrat mycket i mitt liv, jag känner mig inte lika ensam som jag gjorde ibland när inga kompisar hade tid med mig. Jag kan ringa honom när som helst, och jag känner mig så jävla trygg när jag vet om det. Johan är nog en av de största händelserna som kunnat hända just mig, och just det ögonblicket som han frågade chans på mig... Obeskrivligt!

 

Fan vad jag älskar dig Johan!

 

  

 

För alltid vi två... Eller hur?

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards