A nerdy sweet life

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Rianna - 4 januari 2011 20:59

Ja,det blev en rätt lång dag på stan idag. Ungdomshälsan, biblan, stan i allmänhet med Peppar, MikaMika och Karin! Imorrn blir det kanske bio med Karin också!!

 

Ja, det blev då en sväng till biblan där jag lämnade tillbaka en hör-bok, sedan gick jag till ungdomshälsan. På vägen dit så åt jag min frukost: En äppelpaj och en kaffe från Donken. När jag kom till ungdomshälsan fick jag vänta en stund innan doktorn kom, sedan blev jag inkallad till en kvinna vid namn Karin, som var doktorn jag skulle träffa. Hon pratade lite med mig om hur min vardag såg ut, om min hälsa och min mens & sexliv osv, och sedan så skickade hon ett recept till apoteket på p-piller som hon trodde skulle passa mig bäst.


Sedan blev jag tvungen att ta blodprov för att kolla sköldköttlarna, som kan bidra till min svåra viktnedgång (det är inte BARA körtlarna, jag äter som en gris så jag tänker inte skylla ifrån mig) men det är extra svårt att gå ned i vikt när man har nåt fel på dessa körtlar, och om jag har fel på dem så måste jag ta medicin för det.


Men i alla fall, när jag skulle ta blodprovet så blev jag så jävla nervös för jag skulle få nålen instucken i armvecket, vilket jag tycker är det äckligaste som finns. Och nålen var stor, tyckte i alla fall jag. Jag överdrev säkert, men i alla fall. Jag bad om att få sätta på musik så att jag kunde koncentrera mig på annat, och det fick jag, så jag satte på hörlurarna och satte igång "Seglaren" med Monty. Det stack till, jag började må illa och huvudet snurrade, men jag bet ihop. Armen domnade lite och så var det över. Jag skakade efteråt, men det blev bra efter att ha druckit vatten.


Sedan drog jag ned till stationen där Karin väntade. Vi snackade och fikade lite på Coffehouse by George medan vi väntade på Peppar och MikaMika. De dök upp, vi satt en bra stund och snackade innan vi började gå omkring en massa på stan. Det blev rätt länge och jag hade tänkt att gå med Karin på bio, men jag fick inte. Men imorrn får jag! Awesome! Då får jag vara med Karin lite till, jag har saknat henne jävligt mycket, och att inte få spendera mer en bara några timmar med henne gör mig fan tokig. Karin är en av mina närmsta vänner och jag träffar henne mindre än vad jag träffar Johan nuförtiden... Jag grät när jag skulle åka hem idag, för att jag trodde att det inte skulle bli något. Men jag blev så jävla glad när mina föräldrar sa att jag fick gå på bio med henne imorrn! Jag älskar mina vänner, punkt slut! Det är äkta kärlek vi pratar om, ok?!


Nu måste jag sluta, men jag återkommer imorrn igen!


Moi moi!

 

Finaste Sara!

  

 

Finaste Tilia!

 

Finaste Peppar och en Lestat!

 

     

Finaste Karin!

 

Finaste Karin, finaste Peppar och finaste jaaag!

  

 

Finaste Danna!

 

    

Finaste Karin och Peppar!

 

Vänner: Vem kan leva utan dem?!!

Av Rianna - 4 januari 2011 09:18

Här sitter jag och har tråkigt. Ska snart in till stan för att först dra till Ungdomshälsan och biblioteket. Sedan blir det att möta upp KARIN!! Hon är hemma från Gotland fram till på söndag, och nu ska jag få träffa henne igen! Sedan kommer Peppar och Mikamika ned på stan också! Va kul det ska bli!

 

Först ska jag som sagt till Ungdomshälsan för ett ärende och så ska jag lämna tillbaka en hör-bok till biblioteket, sedan blir det att möta Karin på stationen, och klockan ett möter vi upp Mikamika och Peppar där också! Jag ska ta bussen in till stan nu för att hinna få nåt i magen innan jag ska till Ungdomshälsan (vi har nämligen inget ätbart kvar i huset i princip) så jag ska dra nu!


Bloggar mer när jag kommer hem!


Moi moi!

Av Rianna - 4 januari 2011 09:07

Tredje dagen av min "30 dagar, 30 frågor"-utmaning! Var med du också om du vill!

 

Dag 01


Dag 3: Vad bjuder jag på för mat?

 

Det beror på i vilken situation. Men en standard är nog getostgömmor, som jag är bäst på att göra av all matlagning i världen. Jag är inte så bra på att laga mat direkt, men kinesiska rätter är rätt lätta om man följer receptet ordentligt. Så som Nasi-goreng, onigiri (risbollar), biff med sås och bambuskott och så har jag även provat att göra sushi. Men ja, det tar nog ett tag innan jag bjuder helt på bara min mat.. Ehe...

 

Moi moi!

– Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Vad bjuder jag på för mat?
Dag 04 – Mina föräldrar
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Om det här vore min sista dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick som förändrade allt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Mitt favoritplagg
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Vardagslyx
Dag 14 – Självporträtt
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Hur muntrar jag upp mina vänner?
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här är jag bra på
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Min favoritårstid
Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 30 – Min bästa grimas.

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards