A nerdy sweet life

Alla inlägg under december 2010

Av Rianna - 5 december 2010 22:49

Måste citera en tjej på facebook om pengainsamlingen till familjen Möller med flera!

 

"Vart exakt går dessa pengar som folk skänker? Vem är Teddy? Huset som brann är ett behandlingshem och jag kan lova att dom som driver det garanterat inte behöver att folk skänker pengar till dom. Tycker synd om de boende och det är isf dom som behöver stöd, inte ägarna."

 

Jag ska säga dig tjejen, att Teddy och de andra "ägarna" bodde i behandlingshemmet, deras hem var där! De har bott där sedan jag vet inte hur långt tillbaka, och nu när huset brunnit ned har både deras inkomst och hem försvunnit, BÅDA på samma gång! Kan du verkligen lova att de som driver det inte behöver pengarna? De har förlorat ALLT förutom varandra, alla minnen och prylar, kläder, viktiga kort som Visa, ID och andra grejor, allt! Hur vågar du vara så jävla okänslig och BLIND dessutom, som inte läser ordentligt på beskrivningen för själva evenemanget. Vi ska inte tala om alla andra som bodde i huset också, de förlorade också allt. Bara för att det är ett behandlingshem OCKSÅ så behöver det inte bara vara de som behandlas som behöver hjälp, utan också familjerna som äger stället också, fattar du väl?! Det var deras hem, och nu är det borta.


Det är vad pengarna går till, till människor som förtjänar den hjälpen. Alla som bodde där är hur snälla och gulliga som helst, och de har alltid tagit emot andra människor med öppna famnar, jag har erfarenhet av detta då jag varit bästis till Max Möller som bott där sedan han föddes, och jag har varit hos honom många gånger sedan 10 år tillbaka! De hade hela sitt liv i det där huset, och jag hade nästan hela mitt liv där jag också. Dit kom jag alltid när jag behövde tröst för något som hänt där hemma, eller när jag ville ha sällskap eller någon att leka med. Jag fick så gott som alltid titta in hos dem om jag ville! Jag hade fan mer ett liv där än vad jag hade hemma, ska du veta! Jag gick aldrig därifrån utan en ny gnista av hopp tänd i mitt hjärta, hos Möllers är jag alltid väl omhändertagen, alla i huset är så vänliga och har hjärtan av guld.


Så vad pengarna går till, undrar du?

Det går till återuppbyggandet av ett hem, återuppbyggnaden av ett nytt liv! Nya kläder och skor, ny nödvändig utrustning av alla dess slag, köksredskap, porslin, bestick och glas, kommunikationsredskap och allt man kan tänka sig! Allt som behövs för att kunna bygga upp ett nytt hem! Om du så som sticker in din näsa och säger något så iskallt som den kommentaren jag pratar om just nu igen, då jävlar! Om du inte vill hjälpa till och skänka en slant, klicka vidare då, utan att kommentera med en sådan idiotisk kommentar! Fy fan för sådana som dig, fy fan säger jag!


Jag tänker i alla fall bidra med så mycket slantar jag kan när mina julklappspengar kommer in på kontot, jag vill inte vara sämre! Jag kanske kan hitta lite kläder att ge också... Hmm...

 

Till alla från Grey Munk Hill: I love you all, and I hope you know that!

 

Moi moi

Av Rianna - 5 december 2010 20:46

Det finns ju många vuxna säger rätt ofta att man "Ska ha respekt för de vuxna". Vadå respekt för det vuxna? Alla ska väl ha respekt för alla, eller har jag uppfattat det fel...?!

 

Ja, det framgår nog rätt tydligt vad jag har på hjärtat idag. Det här ständigt uppdykande uttrycket "Respekt för vuxna". Hur de flesta vuxna går omkring och säger detta till antingen sina egna busande ungar eller till några andra ungar de träffar på. Alltså, vissa tror att vuxna har värsta statusen, bara för att de är just vuxna.


Eller som min morfar, som klampar in i våran tambur och stampar av sig snön PÅ MATTAN! Jag blir sur och säger strängt åt honom att ta av sig skorna innan han kommer in i huset, och att han inte ska stampa av sig snön på vår fina hall-matta. Då utropar han surt "Örrö, man ska ha respekt för de äldre, du behöver inte låta så butter det första du gör när jag kommer in" och jag blir ännu surare på honom. Ska inte han ha respekt för mig då, eller? Ska han göra som han vill bara för att han är vuxen eller?!


Det värsta är ju när de använder det som en anledning att kunna göra saker, som att trampa in utan lov, att kunna ta av ens nybakta kakor, STAMPA AV SIG SNÖ PÅ FINMATTAN och annat idiotiskt. Hur jävla dum får man vara?! Visst, disciplin i alla ära, visst ska vi ha respekt för de vuxna, men då ska de även ha respekt för oss i den YNGRE generationen. Fy fan för de hycklare som använder den repliken för att kunna få som de vill! Och för att de använder den överhuvud taget! Liksom, vafan?! Bara för att ni är äldre behöver inte det betyda att ni är smartare och bättre på alla sätt än vi ungdomar är. Det finns dumma barn/ungdomar och det finns dumma vuxna, det är bara fördomsfullt att döma oss yngre för att vi är just det... Yngre!


Ibland kan fan vuxna vara värre än vi ungdomar, men det betyder inte att jag drar alla vuxna över en kam. Alltså, jag känner många härliga vuxna. De flesta av mina lärare (bland annat Per Sporrong) mysiga Teddy och Jessica, min pappa kan vara rätt awesome ibland, min gamla teaterlärare Per och många fler. Men andra kan vara helt tomma i bollen, precis som vissa ungar. Snälla vuxna, använd inte det där hemska uttrycket, det gör mig illamående. Det är sånna som använder sådana uttryck som gör att jämställdheten mellan vuxen och barn i världen inte fungerar som det ska. Vi ungar tas inte på allvar för att vi är just barn, medan de vuxna lyssnas mer på. USCH OCH FY!!


Jag tycker att alla borde få lika mycket respekt, bara det att vissa dock inte förtjänar den respekt som utges. Spela roll om du är vuxen eller barn, respekt ska du ha! Försök inte tro något annat!


Tack för mig!

Av Rianna - 1 december 2010 07:32

Nu ska jag snart dra på mig kläderna och dra till skolan. Kommer nog bara hinna med åtta-bussen. Men jaja, det får bli som det blir, för jag blev tvungen att gå in på datan för att skicka över mina skolarbeten till skolmailen, för jag måste bli klar med svenskan idag. Nu är det bara en läsförståelse i steg 17 och bokanalys i steg 18 kvar...

 

Jag sitter i bara morgonrock än så länge och åt frukost för cirka tjugo minuter sedan, så det kan tyckas att jag ska vara lite mera rapp i mina rörelser och komma till skolan i tid. Fast jag ringde Jess nu och frågade om skjuts, och det fick jag, så jag kommer komma i tid i alla fall! Lycka! Tack så mycket!  


Jag tänkte slänga upp Dagens för att jag inte gjort det på ett tag!



Dag 12: Varför började du blogga?

 

Jag började blogga för att jag ville berätta om mitt liv och skriva roliga saker så att alla kan se. Jag började med att skriva som små detaljerade berättelser när jag bloggade, för att beskriva det vackra i livet. Nu beskriver jag livet sådär målande när jag väl har lust. Men att blogga är kul, speciellt när jag har en snygg blogg att skriva på och att jag kan stava alldeles rätt. Jag hatar att stava fel på blogginlägg, jag är en perfektionist när det gäller sådant!

 

Nu kommer snart Jess och hämtar mig, gotta go!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards