A nerdy sweet life

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Rianna - 22 december 2010 14:05

Jag vaknade klockan halv tolv idag. Det var rätt fail, kan man säga. Och inte heller gjorde jag något nyttigt efter det heller, förutom att jag åt frukost...

 

  

Skinkmacka med senap, två nektariner, mjölk och en kopp te. Det blev min frukost idag. Rätt fattigt, men det verkar ge resultat på vågen. Har dock bestämt att ha en vägningsdag i veckan, inte väga mig varje dag som jag annars har gjort, det ger liksom inga resultat att titta på vågen hela tiden.


Jag har ju som sagt börjat läsa bloggen www.junigirl.blogg.se och jag känner mig fett peppad över att anta hennes utmaning utan att gå med i gruppen, jag känner att det räcker med att jag gör de övningar hon gör och tar del av mattips från olika bra matbloggar som har nyttig mat som huvudsak. Sötsakerna har ju som sagt lagts åt sidan, när jag blir sötsugen är det mandlar, osaltade nötter eller russin som gäller. Mandlar och russin tillsammans är gudomligt + lite äpple! Tillsammans med en kopp karamellte (utan socker) så blir det toppenbra! Eller jordgubbste, det är också hur gott som helst. 


Idag började alltså mitt jullov. Igår var jag ned på stan tillsammans med finaste tjejerna Tilia och Raphaela. Vi kollade kring inne i Akademibokhandeln innan vi drog till McDonalds. Jag fick låna pengar av kära Tilia för att köpa ett par cheeseburgare, och så delade vi på en coca cola (drack inte så värst mycket.) Raphaela var sedan tvungen att gå hem, medan jag och Tilia först gick till biblioteket för att lämna tillbaka några böcker, och sedan var vi ute på lite julshopping (eller rättare sagt hon var, jag hängde på.) Hon skulle köpa julklappar till sin kusin, så jag hängde på för att typ hjälpa till och hålla henne sällskap.


Snart var julklappar köpta, även en liten klapp köpte Tilia till sin mor också. Men det får jag inte säga, även om hon inte läser min blogg.. Haha!


Jag har nu beställt lite smycken av en jättesnäll tjej vid namn Linda, som har smyckesbloggen http://felskapad.blogg.se/ och därifrån har jag beställt dessa grejer. *peka nedåt*

Ett par kawaii risbollsörhängen för 49:- per par


 

En sån här mörkrosa och en sån här mörkblå (kolla in de mörkaste nyanserna av rosa och blått på denna bild) 39:- styck, 2 stycken. Det är piercings men jag ska ha dem i öronen.


   

En sån här, största storleken (den längst till höger) för 39:- Det är en piercing men ska ha den i örat. Sedan ska jag få en liten julgåva tillsammans med beställningen också. Awesome!


www.felskapad.blogg.se är vad som gäller om du också vill beställa av henne. Hon har massor med andra fina saker också, inte bara detta. Bland annat små cupcakes, tårtor, donuts och andra piercings så som navelpiercings, läppiercings m.m Jag rekommenderar starkt Felskapad, så fina saker som hon gör! Mycket trevlig att handla av, måste jag säga. Kolla in hennes bdb också, där hon heter just Felskapad!


Nu ska jag städa mitt rum, jippi... NOT! Haha, hoppas att Johan ringer snart så att jag slipper tråka länge till!

 

Moi moi!



Av Rianna - 22 december 2010 12:24

Hejsan hoppsan! Idag har jag ytterst goda nyheter!

 

Igår slog jag mitt läsarrekord! Hela 44 stycken hade läst den igår (det är mycket för att vara min blogg)


Tack så mycket alla som läser, jag är så tacksam för att det faktiskt finns folk som vill läsa min blogg.   Så jäkla glad över det! Tack tack tack!


Kommer fler inlägg snart, stay connected! Over and out!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards