A nerdy sweet life

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Rianna - 14 december 2010 20:31

Idag så joinade en nybakade lussebulle frukosten. Mamma hade lagt fram den och jag blev skitglad. Morsan bakade igår, både pepparkakor och lussebullar. Fett saftiga bullarna blev. Hon jäste dem jag vet inte hur länge, typ två och en halv timme sammanlagt! Ett tips: Jäs länge! Då blir de saftiga som tusan!

 

Idag på skolan så var det lucia-tåg, det var rätt bra, men åttornas show var inte lika bra. De flesta sjöng falskt och det var en pina att lyssna på. Bara några få var bra! Efter två timmar i aulan så var det nästan lunchdags, men vi fick inte äta ännu så vi satte oss (Jag, Tilia, Rappa och Sara) i ett grupprum i engelskan. Vi snackade lite om olika viktiga saker och sedan var det lunch. Det var fiskpanetter, rätt gott, jag var så hungrig att jag tiggde om att få ta en gång till, och det fick jag! Hehe, sneak sneak!


Idag fick vi all salami som skulle säljas. Jag hade fyra salamis, Sara sex stycken och Tilia 24 stycken! Hur pallar man? Haha, snyggt jobbat i alla fall, Tilia.


När jag kom hem satte jag mig ned framför några tända ljus med en kopp te, några pepparkakor och en lussebulle, sjukt gott och rätt avslappnande att vara ensam hemma och slippa tänka på något alls överhuvud taget. Jag är klar med alla grejer i skolan och slipper tänka på det, fett skönt! Var fett körd i början av terminen, men nu är allt klart! Gött må jag säga! Tänk va bra allt kan falla på plats ibland!


Idag fick jag laga maten, det blev morotsplättar. Godare än maten jag brukar laga, blev varken för brända eller för bleka, precis lagom. Det gjorde pappa mätt i alla fall, då har jag gjort min goda gärning för dagen. Just nu är jag trött på det mesta och vill bara i säng, mår inte bra alls...


Hoppas ni får en god natt!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards