A nerdy sweet life

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Rianna - 12 december 2010 14:46

Ja, eftersom jag var rätt fantasilös idag så tänkte jag visa lite abstrakt konst för er, och sedan säga vad jag tycker om de olika tavlorna. Bara för att, liksom. Tilias idé att jag skulle skriva om det, haha! Namnen på konstnärerna hittar ni i bilderna.

 

Den här var faktiskt fett cool! Det ser ut som om det skulle kunna vara en bro av något slag, i nån skitkonstig vinkel typ! Haha, jag suger på att kommentera saker som jag inte kan se vad de är, men ja... Jag kan FÖRESTÄLLA mig... Hehe..

 

    

Det här ser i alla fall ut som vatten ungefär, eller blåfärgat hår, rätt fint faktiskt!

 

Den här bilden tyckte jag var FETT ball! Ser ut som en flerfärgad blomma som det droppar något svart ifrån. Skitasnyggt faktiskt!

 

  

Haha, ja, vad ska man säga om detta. Snygga färger, ser lite ut som typ caffe latte med något rött swirl i, men annars ser jag inget speciellt i bilden. Ja, abstrakt, liksom!

 

Abstarkt konst är inte det jag gillar mest direkt, jag gillar bilder och tavlor som föreställer något specifikt, inte de som man inte kan sätta fingret på vad det är. Ja, foton t.ex De kan ju förstås vara abstrakta de med, men de flesta föreställer något.

 

  

Denna t.ex Skriet av Munch. Denna kan man se vad det är, men det är ändå rätt abstrakt i bakgrunden, eller vad tycker ni? Kanske inte särskilt mycket direkt, men liite. Detta är en av mina favorittavlor, efter Mona Lisa och i princip alla tavlor av Monet.

 

Det här var säkert skiiiita intressant! Haha! Nu vet ni lite om abstrakt konst och vad jag tycker om det. Hoppas det var brauu!

 

 

MOI MOI!

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards