A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Min hårfärg inom snart framtid och Disney-hjältinnor

Av Rianna - 13 november 2010 17:36

Jag har äntligen hittat den hårfärg jag vill ha på mitt hår! Hoppas den finns att köpa också... Haha!

 

  

Beautiful, isn't it, the picture? That's my future-haircolour! All credit are going to this person *point down* for doing the picture!

 

Pic by: http://phatpuppy.deviantart.com/ Thank you for letting me use this as an example for haircolours!   I'm grateful!


Haha, hoppas som sagt att den hårfärgen finns nånstans i butik! Om nån vet vart i Uppsala man kan få tag på denna hårfärg, skicka ett mail till mig, jag är ytterst intresserad av att få veta! Sedan får ni förstås se resultatet på bloggen med. Ska förresten lägga upp en bild så snart som möjligt på min förnyade frissa. Tog pappas rakapparat och rakade bort en del för jag var så trött på hårtestarna som var i vägen där bak. Även en nästan slätrakad sida på ena sidan av huvudet blev det också, det är rätt tunt med hår kvar där. Näästan en sidecut, men bara nästan. Bilder imorgon!


Jag har tänkt på en sak: Många säger att Tiana från Disney-filmen "Prinsessan och Grodan" är den första mörka Disney-hjältinnan, men det är ju inte sant. Har de tänkt på att vi har Jasmin, Mulan och Pocahontas? De är väl mörka, de också. Åtminstone mulatter, men de är ju också mörka. Och jo, kineser är mörkare än vi "vita" människor, och de är defenitivt inte gula... Jag fattar inte varför folk kallar dem gula egentligen... Men i alla fall!


Har helt plötsligt Mulan och de andra glömts bort? Bara sådär liksom? Bara för att Tiana är mörkare är hon endå inte den enda mörka. Och jag måste säga, de som jag just nämnt, inkluderar Tiana, är mina favorithjältinnor inom Disney. Många av hjältinnorna/prinsessorna är rätt... Osjälvständiga, och det gillar jag inte riktigt. Men ja, jag älskar ändå i princip alla Disney-filmer som finns som jag har tittat på. Disney 4-ever!    


Just nu är det faktiskt rätt chill, jag kollar datorn hemma hos min storebror Sebbe för jag är assistent åt honom och jag har fått äta popcorn, lite chips vid sidan om, lussebullar och druckit varm choklad. Fett sugen på té nu faktiskt... Kanske tar en kopp!


Kom precis fram till att min brorsa har badkar... Vi har inget badkar hemma och jag brukar bara ha tillgång till detta när jag är hos älskling. Ska man ta sig ett avslappnande dopp, månne? Skulle vara hur jäkla skönt som helst! *purr purr*


Näe, vi får se hur jag gör! Ni får alla ha en go' kväll!

 

Moi moi

 
 
Ingen bild

http://iluzja.bloggplatsen.se/

13 november 2010 18:40

Cool färg!!! Hoppas du hittar den!!

Rianna

13 november 2010 18:43

Ja, eller hur! :D Indeed I hope!

 
Linda

Linda

13 november 2010 18:46

Hej ett tips tror du kan köpa hårfärgen på punk affärer som t.ex Punkshop(:

http://www.lindismalmis.bloggplatsen.se

Rianna

14 november 2010 11:45

Nämen tackar tackar! Tips uppskattas verkligen! :D

 
Ingen bild

peppar

14 november 2010 20:18

ja tror dom menar att hon är den första som är neger. men de e ju så fult o säja neger så dom säjer "mörk" ist. :)

Rianna

15 november 2010 08:32

Good point!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards