A nerdy sweet life

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Rianna - 24 oktober 2010 17:26

Har du något smeknamn? - Plattfot, Rena, Riwi och kladdkaka
Vad heter du på MSN? - Plattfot

Vad går du på för skola? - Kunskapsskolan Uppsala
Vad är det bästa som har hänt idag? - Att prata med älskling
och det sämsta? - Att morfar hälsade på
När somnade du igår? - Typ... Klockan två-tre
Vad åt du sist? - Höstgryta med fläskfilé och svamp
Fem saker du inte skulle klara dig utan? - Älsklingen, vänner, pengar, data och min kamera
Brukar du dricka alkohol? - Fy fan, aldrig! Nykterist!
Blir du ofta för full? - Nej -.-' Kan inte om jag inte dricker
Hur många gånger har du druckit i år? - Inga alls!
Vad har du för sexuell läggning? - Bisexuell
Saknar du någon av dina vänner? - Jaa...
Hatar du någon? - Inte direkt hatar, ogillar starkt
Saknar du någon som inte är din vän? - Öh... Njaee
Är du kär i någon? - Jaa! I älskling
Din civilstatus? - Förlovad
Hur många kuddar har du i din säng? - Fyra
Hur somnar du bäst? - Efter att ha "myst" med älskling så somnar jag jättebra på hans arm medan han håller om mig
Tar du stor plats när du sover? - Ibland så ja
Gråter du ofta? - Njaa, sådär
Har du gråtit idag? - Nästan
Hur gammal är du? - 15
Är du blyg? - Ganska
Vilka umgås du med mest? - Johan, Karin, Peppar och Danna
Vad stör du dig på? - Folk som klankar ned på andra och inte ser på sig själv först.
Har du ont någonstans? - Nej, inte nu
Vilken är den jobigaste känslan du vet? - Oro och ensamhet
Har du barn? - Nej
Hur många barn vill du ha? - Högst fem, minst två
Vilket sport gillar du mest? - Innebandy
Vilket är ditt favoritlag i fotboll? - Manchester United
Nämn två länder du varit i? - England och Finland
Har du något drömresemål? - Kina, Grekland och Wien

Nu ska jag dra, moi moi!

Av Rianna - 24 oktober 2010 12:54

Nu har jag kommit fram till att skriva en fanfiction om just detta ämne *peka upp mot rubrik* Du Vrangr Gata (ett magiker-sällskap) kommer från böckerna i "Arvtagaren"-triologin som handlar om Eragon som har blivit utsedd till Ryttare och har en drake vid namn Saphira. Jag hoppas verkligen den blir bra...

 

Jag håller på att svälla över av kreativitet och måste verkligen skriva något seriöst snart! Därför tänkte jag sätta mig själv som en karaktär i en fanfiction om Du Vrangr Gata i form av en novell/roman/vad det nu kommer bli av den. Jag älskar att spela magiker och att skriva mig själv som en, men karaktären i sig blir nästan aldrig lik mig själv dock, bara till en viss grad. Min rollkaraktär blir denna gång en alv som är magiker och som anslutit sig till Du Vrangr Gata, för att hon blivit bortstött från sin man som hon till och med skaffat barn med, vilket är högst oacceptabelt eftersom att ett barn är den största kärleksförklaring man kan ge enlig alverna, men de andra i Ellesméra ville inte skicka iväg honom, så istället åkte hon därifrån, och tog sin dotter med sig. Fadern, ansåg hon, hade ingen rätt till dotterns sällskap, vilket åtminstone resten av alverna gick med på.


Jag är rätt nöjd med vad jag kommit fram till hittills, jag tror det kommer bli awesome! Och så ska det förstås vara rätt långt före striden som utspelar sig i slutet av andra boken, och sedan under själva striden. Och sedan lite efter den också, tror jag. Jag ska skriva ned mera på själva berättelsens uppbyggnad, sedan får vi se vad som händer. Jag tror det kommer bli bra, faktiskt!


Nu ska jag se på Vampire Knight, moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards