A nerdy sweet life

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Rianna - 8 oktober 2010 10:55

Idag är jag skitnervös och alldeles pirrig och jätteglad! För vet ni vart jag ska...?

 

På lajv! Del sju i kampanjen "I skuggan av Pelarberget" som heter Skogens kraft! Jag är såå jättepirrig och glad! Och nervös så att jag hade ont i magen imorse när jag vakna och kom att tänka på lajvet idag. Pirr pirr!


Jag har inte varit på lajv på kanske... 2 år och 3 månader ungefär. Det är sjuukt länge sedan, men nu är det dags igen! Sjukt taggad!


Här är mina intriger ifall ni är lite nyfikna på det! Jag måste i alla fall sluta nu för jag ska snart åka till stationen!

 

Tara

 

Somaren lider mot sitt slut och hösten tar vid, så skiftar årstiderna återigen som så många gånger förut. Och det känns alltid lika vemodigt att tänka att marken i Pelarnejd snart lär vara täckt av vit snö och hur kylan kommer leta sig in i stugor och tält.

Vintern inebar alltid problem i Pelarnejd då inte bygget av permanenta bostäder var särskilt utbrett och att byn flyttat runt så många gånger efter angrepp och annatn. Så de allra flesta bodde i tält eller paviljonger, vissa utan eldstad. Och det utnytjade andra genom att låta sådant folk som saknade värmekälla sova i deras tält eller deras stugor, för hiskeliga överpriser.

 

Men vintern var inte det enda som bekymrade dig. Malströmmen växer sig starkare och försvagar magin i området, vilket inte är bra. Och angående detta hade du blivit kallade till ett sammanträde med andra häxor och druider. Mötet ska stå vid cavallius gamla gruva under fredagkvällen mellan det nionde och det tionde glaset. (21.30) Du har blivit informerad att det ska handla om en gammal älva, och att det kanske skulle tillberedas en massa saker. Då passade det ju bra att du under sommaren övat mycket med kittelen och övriga häxkonster. Så mycket har du övat att ditt namn har blivit känt. Esmeralda, den mest beryktade av häxor i denna del av världen sänder dig ett pergament och en liten tärning:

 

"För att malströmmen skall stoppas krävs att kraften från den sovande älvan samlas.

Någonting personligt skall i grytan och malströmmens vers skall läsas av samme person som rör om i kittelen:

 

VERSEN

 

Kraften jag samlar i tron vid dig

Irox othana jag kallar din kraft

Irox othana jag kallar din kraft

 

Kraften jag samlar i tron vid dig

Irox othana jag kallar din kraft

Kallar din kraft.

 

Bidans sanning läggs på elden.

Är ritualen fullbordad uppenbarar sig den vitaste av rök.

Om inte, är röken grön."

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards