A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Baktjejen säger sitt!

Av Rianna - 20 september 2010 19:43

Moshi moshi!

Efter att ha bakat kakor till en grej i skolan som ska vara imorrn satte jag mig ned vid datorn och tittade runt på olika bloggar för att ha något att göra. Hittade då denna blogg: http://xecute.bloggplatsen.se/ Hon skriver så jäkla bra om det här med att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen och om främlingsfientlighet!

 

Ja, som ni kanske vet nu så passerade SD fyra procents-gränsen och kom in i riksdagen. Nästan sex procent hade röstat på dem, och jag är så jävla chockad. Hur kan man gilla det SD står för? Främlingsfientlighet och fucking jäkla rasism! Att man inte ska tillåta människor få invandra från andra länder bara för att de inte är lika oss? Va i helvete är det för jävla bullshit?!!! Och att de även startar en kampanj som heter "Vi gillar lika". Det är pure jävla bullshit det också! Tänk om alla skulle gå omkring i likadana kläder, tycka om likadana saker och tycka lika om allt. Hur kul skulle det vara?!!


Alla människor är unika, allas personlighet, sexualitet, musikstil, klädstil, allt! Fan va skönt det är att vi alla är olika egentligen! Att ingen är exakt likadan! För det skulle inte vara ett dugg kul om nån var exakt lika, inte alls. Tänk dig att du möter en ny person du aldrig träffat förut, och du frågar om intressen och så, och allt låter exakt likadant som dina intressen. Och tänk dig att det blir det med nästa person också, och nästa, och nästa. Hur kul är det? Hur unik skulle man känna sig då?!


Jag håller även med Xecute om det här med att folk inte "orkar" bry sig om det heller, för att det ändå inte går att diskutera om dem eller säga något åt dem. Jahapp, om SD börjar styra Sverige i en snar framtid då? Bryr du dig då, kanske? Jag skulle bry mig jävligt mycket, det gör jag nu med. Att de kom in i riksdagen är fan hemskt! Jag är så jävla arg på de som faktiskt röstade på dem, för vafan? ALLA ÄR OLIKA! Alla kan inte vara precis som du, det går inte! Alla ska fan få vara den de själva vill vara och inte behöva vara exakt lika! Nej, SD är BULLSHIT!! Och jag tänker strida för att de ska åka ur riksdagen till nästa val!


Nu ska jag kolla på en medeltida actionfilm med en skådis från "Crank", den verkar bra! Wiuuummm!


Imorrn blir det kakförsäljning, fy fan va tråkigt... Men aja, det ger pengar.

 

Moi moi!

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards