A nerdy sweet life

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Rianna - 18 september 2010 18:33

Moshi moshi!

När man som tjej har den där jävla perioden som återkommer en vecka varje månad blir man inte särskilt glad... När man får ont i magen och inte kan göra någonting eller äta nångonting för man känner sig mätt men ändå hungrig och... Blä för mens!


Idag har jag legat och sovit, eller skrivit i bloggen, eller ätit något... Fast då har jag bara mått ännu mer illa... Usch och fy! Jag stuvar istället ned mig under en filt framför tv:en med en kopp te och en bok att läsa. En Alvedon slinker ju också ned förstås. Mycket mer gör man inte när man är tillfälligt handlingsförlamad.


Jag hoppas verkligen att jag slipper fler smärtor... Usch och fy och blä!!! Jag sitter just nu och tittar på "Kajsas Ko" som man nog sett ett antal gånger... Haha, barnprogram är väldigt kul! Lol! Och så äter jag rabarber-cheescake, det är väldigt gott! Hemgjord och allt. Mumma!


Nu ska jag se på "Kalle och Chokladfabriken". Yaay!

 

Moi moi!

Av Rianna - 18 september 2010 14:17

Moshi moshi!

Igår kväll var riktigt rolig. Efter att ha kommit hem och gjort sig iordning stack jag över till IOGT-NTO:s lokal Logen, där det skulle hållas kräftskiva. Några som jag kände var redan där, de höll på att plocka fram bord...

 

Snart var allt framdukat och på bordet stod nu allt från kräftor till västerbottenpaj och köttfärspaj. Sallader, bröd och dricka stod också framme! Vi satte oss alla till bords och började äta. Mums, vad gott allt var!


 

Sallad! Nom nom...


Kräftorna... *burr*

  Köttfärspaj! Den var rätt god.


  

Västerbottenost-paj! Den var min favvis, förutom det goda brödet.


Sedan blev det en massa skoj innan efterrätten!


Ett ljus! Så mysigt det ser ut *myys*

 

Bella, Richard och Levar som håller om Bella om magen

  Levar och Anna kramkalas! 


BÖGHÖG!! Hahahaha! 


Bellas min är oslagbar!  


Levar och Anna gör vackra miner 


  

Levar got a new boyfriend!


Sedan var det alltså dags för efterrätt... Marängsviss! Vi fick lägga ihop en massa gott, som strössel, glass, bananskivor, chokladbitar, choklad-och kolasås, maränger och massa annat gott! Jag åt mig övermätt så glass vill jag inte se på ett bra tag... Hehe...


Vid klockan halv tio så drog jag mig hemmåt, jag var jättetrött och ville sova.

Det var väldigt kul att vara på kräftskivan, vi skrattade och pratade jättemycket. UNF:are är så sociala!! Det är awesome, tycker jag.


Nu måste jag dra, för jag ska ta bilder utomhus och göra lite collage!

 

Mata ne!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards