A nerdy sweet life

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Rianna - 31 augusti 2010 19:49

Moshi moshi!

 

Jag och Frida var alltså på Kommunals 100-års konsert förra helgen, den 28 augusti! Det var hur kul som helst, och jag tänkte skriva lite om våran fantastiska dag!

 

Jag kom in till stan vid halv ett eller så, och medan jag väntade på lilla Frida som skulle komma snart. Jag köpte Caffe Latte och Snickers som jag mumsade på under tiden. Frida anlände bara någon halvtimme efteråt. Vi gick omkring på stan och tittade lite innan vi skulle åka tåget. Jag köpte en skrivbok med Lilla My på, för jag tyckte den var så söt, och mitt mellannamn är ju My!


Vi åkte sedan med tåget till Stockholm för att gå på stan en stund innan vi skulle träffa min moster Malin vid centralen. Här följer några bilder från tåget och på stan!


            

Jag och Frida är vackra! PUNKT!


Vi åt mat på Donken och gick sedan på Åhlens och Ur&Penn. Jag köpte två par örhängen, ett par som såg ut som ett par plektrum och ett par som såg ut som små handbojor. Sedan var det dags att träffa min käre moster Malin. Innan så gick vi till 7-Eleven för att jag ville köpa cola-slush. Sedan bar det av!


Vi träffade Malin vid öppningen på centralen, sedan skulle vi möta upp Anna som skulle komma med pendeltåget. Vi möter upp henne och tar tunnelbanan till Globen, där vi får komma in nästan direkt. Med sig in får man kuponger till en gratis kopp kaffe och en chokladkaka. Vi får vänta lite tills det hela skulle börja, men det var kul, för vi hade fått jättebra platser på parketten, och vi tog några roliga bilder under tiden vi väntade.


  


    


 


  

Takida var bäst, förutom Veronica Maggio, Nor el Refai (eller hur det stavas) och Timbuktu. Detta är den enda bild på nån av kändisarna jag orkar ladda upp, men i alla fall!


Det var askul, vi sjöng med i nästan alla låtar och hade jättekul!

Men på vägen hem till Malins lägenhet blev det inte lika kul.

Jag skulle gå på tunnelbane-tåget med Anna, Malin och Frida, och blev helt inträngd bland en massa människor som jag inte kände. Jag fick panik och en klaustrofobisk känsla i kroppen & började skrika och gråta. Jag fick allvarligt panik! Malin tog tag i mig försiktigt och satte mig ned på en ledig plats & sa åt mig att andas lugnt och djupt. Jag försökte tills jag kunde andas normalt igen. Det var hemskt hur mycket folk det var!


Vi kom hem till Malin efter att ha vinkat av Anna som skulle åka tåg hem, och vi fick kall juice och frukt innan vi skulle gå och lägga oss. Jag tog en dusch med en gång, och det kändes väldigt bra efteråt. Vi gick och lade oss, och det blev en lång och skön sömn. Nästa dag åt vi frukost och sedan tog vi en promenad till Kaknästornet där Frida och Malin åkte upp. Jag har fobi för höjder och skulle aldrig vågat.


Här är en bild från den höga höjden! (Den finaste enligt mig)

  

Fint, Frida!   


Efteråt så åkte vi till centralen där vi sedan tog tåget hem. Vi hade en jätterolig helg, och jag kommer aldrig glömma mitt skrik när jag såg Takida komma upp på scenen...


Tack för mig, nu ska jag sova! Sayonara!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards