A nerdy sweet life

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Rianna - 22 augusti 2010 19:59

Moshi moshi!

 

Jag har kommit fram till vilka jag ska välja mellan när det gäller cosplay nu!

 

  

Bland annat hon *peka uppåt* Det är Bunny från Fullmetal Alchemist!



  

Eller så ska jag cospa Tamaki från Ouran High School Host Club!

Det är ju en fett bra outfit från CosplayMagic som går att beställa! Men den kostar 320 dollar... Piss!

 

Vi får se hur det går! Annars tänker jag bara ha en Akatsuki-outfit på mig! Eller alltså vara Bunny. Hon e inte så svår att klä ut sig till, allt går att fixa liksom!


Men nu har jag lite att tänka på i alla fall! Sayonara!

Av Rianna - 22 augusti 2010 18:51

Tåget åkte in på perrongen med ett högljutt bullrande och med stanken från röken som pyste ut ur dess skorsten. Man fick en bild av perrong 93/4 och Hogwarts-Expressen från Harry Potter! Den spända förväntningen bland passagerarna och ett sorl av ljud och röster överallt... Typiskt "Hogwarts"-förväntan!

 

  

Det jag tycker är mest spännande med att åka Lennakatten är de små, söta biljetterna man köper! Inte sådana där stora och klumpiga, utan små små!

I think they are adorable!   

 

Idag skulle alltså jag och Peppar åka med ett annat gäng UNF-are på utflykt till Fjällnora! Tågtur, bad och picknick låg framför oss, och det var riktigt kul, I must say!

´

Här är Lennakatten, förresten! Visst är det ett fint tåg? (Inte en bild jag tagit)

 

Vi tog tåget som gick klockan 12.50, det blev en 20-minuters paus i Marielund, då några i gruppen köpte våfflor. Jag ville köpa en glass, men hann aldrig...   

Vi gick av i Selknä för att sedan ta en gammaldags buss ner till Fjällnora. Jag ångrar att jag glömde min kamera hemma   Allt var så nostalgiskt!

 

När vi kom fram till Fjällnora hälsade vi på getterna. En ville äta upp Peppars tumme! Den var god, verkade han tycka! Vi gick sedan vidare till stranden, där vi letade upp en plats nära vattnet där vi slog oss ned. Jag och Peppar gick till cafét där jag köpte en Calippo, och Peppar en grillad smörgås med ost och bacon.

 

Vi gick tillbaka ned till de andra som hade tagit fram picknicken och börjat äta, vissa gick även och badade innan. Jag och Peppar fikade medan en massa getingar var nyfikna på oss och ville landa på oss hela tiden. Irriterande...

 

Jag tog tillfället i akt och badade... Det var iskallt! Men efter ett tag var det skönt och jag kände mig som en ny människa när jag kommit upp och fått på mig kläder.

 

Då var det redan dags att åka iväg hem igen. Vi packade ihop alla saker och sprang till bussen så att vi skulle hinna till tåget i tid. Vi åkte iväg, kom fram till tåget och gick på det. Jag gick av i Gunsta, för det kunde jag visst göra. Den stannade inte där på vägen dit, vilket var lite skumt?

 

Det var riktigt kul att åka med på den här utflykten idag, det blev en riktig nostalgiresa!

 

Mer inlägg om nån minut! Sayonara!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards