A nerdy sweet life

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Rianna - 18 augusti 2010 22:18

Att komma till skola idag var en rätt spännande upplevelse! Jag går i nian men känner mig fortfarande som en åtta! Jättekonstigt...

 

Med "Liebe is für alle da" i hörlurarna och en Pikachu-docka i handen gjorde jag entré i skolan som nybakad nionde-klassare idag. Jag tittade på tavlan för att se vilken våning jag skulle vara på under basgrupperna. Våningen var högst upp och rummet heter St. Erikstorg! Jaha, bara att gå uppåt dårå.


Väl inne i mitt bg-rum så märkte jag att jag var först. Ingen i den nya klassen hade dykt upp, så jag satte mig för att anteckna från tavlan. Idag skulle vi ha en årskurs-tävling som vi 95-or haft sedan sexan, Dragon Cup... Men det gick inte så bra ändå, för det började regna...   


Men i alla fall. Det kom fler och fler, och jag märkte hur många vi var i klassen. Sammanlagt sa Per att vi var 24 stycken och den största basgruppen bland niorna. Haha, det var lite kul!


Vi har ny matleverantör till skolan, och maten va godare än vanligt, vilket jag tyckte var otroligt positivt!


På eftermiddagen var det dags för film. En film om global uppvärmning! Den VAR intressant, men jag somnade i alla fall... Vet inte vad det var som hände, jag bara slocknade! Joel och Frida puttade på mig hela tiden, och då vaknade jag igen.


Tack Joel för pratstunden idag! Gjorde mig så mycket gott! Tack tack tack! Skönt att jag kunde prata med någon som inte var tjej för en gångs skull, och det är inte riktigt samma sak som att prata med sin pojkvän.


Nu ska jag sova! Gonatt och sov gott!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards