A nerdy sweet life

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Rianna - 3 augusti 2010 11:03

På med tränings-overallen, sätt igång musiken i hörlurarna och... GÅ!

 

På morgonen var det grått, kvavt väder. Men jag gick ut i alla fall. Andades in den friska morgonluften medan jag glatt spatserade längs med den grusade lantis-vägen. I handen hade jag en flaska vatten och på läpparna ett leende. Shit va skönt att gå ut och gå, bara sådär. Jag gick runt en 9 kilometers-runda som ligger nära till hands, och jag måste säga att jag inte ångrar det.


I slutet av rundan började solen att titta fram och jag blev ännu svettigare än förut. Jag tog några klunkar vatten och hälsade glatt på korna som stod och betade i hagen som jag passerade. Upp för en backe, nedför en annan. Jag stannar upp för att byta låt på mobilen. Låten "Hey, Soulsister" med Train började spelas i hörlurarna och jag började sjunga med. Solen sken, jag var svettig & lycklig och mina hörlurar spelade ljuv musik. Kunde livet bli bättre?


Nej. Det kunde bara bli sämre...

 

När jag kom hem så var det dags för min äckliga pulver-soppa igen. Jag kokade upp varmvatten och vispade ihop det med pulvret. Min mage knorrade förväntansfullt i hopp om att det var riktig soppa jag gjorde. Men nej, den blev besviken. Jag också. Soppan smakade inte mycket godare dagen efter, som jag hade hoppats! Men näärå!!    Jag gjorde efteråt en kopp Black fruit- te och satte mig framför datorn.


Senare ska man kanske till Max, beror på om han ringer eller inte. Men om han inte gör det, får väl jag ringa och checka om han svarar.   Nu ska jag kolla på Monty Python och göra mer te. Tack för mig!


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards